Klachten

Heeft u een klacht(ten)

Het is mogelijk dat u als client of mantelzorger niet helemaal tevreden bent over de verzorging of dienstverlening die u van ons ontvangt. Daarom vinden wij het belangrijk dat u uw klacht ter sprake brengt en een melding hiervan maakt.

 

Waar moeten we denken als het gaat om een klacht.

Als de zorg niet voldoet aan de verwachting b.v. de verzorging of dienstverlening niet overeenkomt met uw zorgvraag. Mocht u een aanvaring hebben met een van uw zorgverleners of u wordt niet vanuit kantoor goed ondersteund.

 

Hoe en waar kunt u een klacht indienen?

U kunt uw klacht telefonisch, schriftelijk of via e-mail indienen. Zodra wij uw klacht ontvangen wordt deze binnen 5 werkdagen opgepakt door de zorgcoördinator. Wij behandelen uw klacht vertrouwelijk en u ontvangt binnen 48 uur een bevestiging van uw klant.

U kunt een klacht of melding (en te allen tijde ook rechtstreeks) bij de onafhankelijke klachtenfunctionaris indienen. Dit kan zowel schriftelijk, telefonisch, als via e-mail. De klachtenfunctionaris kan bemiddelen bij een klacht voor het vinden een oplossing.

 

Adres:

Onafhankelijke klachtenfunctionaris
Email: info@klachtenportaalzorg.nl
Klachtenportaal Zorg
Westeinde 14a
1601 BJ Enkhuizen
0228-322205

 

Klachtenprocedure en klachtenreglement

Originzorg beschikt over een klachtenprocedure die kunt u opvragen door te mailen naar: administratie@originzorg.nl

Waarom is het belangrijk indienen van een klacht.

Originzorg werkt voortdurend aan het verbeteren van de zorg en voldoet aan een verantwoorde kwaliteit. Tevredenheid staat bij ons hoog aangeschreven en willen graag klachten oplossen. Onze cliëntenraad zal dit klachtenproces kritisch volgen en uw klacht krijgt serieuze aandacht.